امروز : 1403/1/30 پنج شنبه 3:49
دستورالعمل تمدید اعتبار گواهینامه‌های ارزیابی عملکردی HIS
دستورالعمل تمدید اعتبار گواهینامه‌های ارزیابی عملکردی HIS

مشتریان گرامی

پیرو دستورالعمل شماره 2516/110/د مورخ 98/10/24 دفتر آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اعتبار گواهینامه‌های ارزیابی عملکردی سامانه‌های HIS جهت اعتباربخشی و هم‌چنین تسویه‌حساب سالانه تا پایان سال 1398 تمدید شده و قابل استناد است.

متن این دستورالعمل را می‌توانید در این بخش مشاهده فرمایید.

 

 

اطلاعیه
اطلاعیه
98/10/08

اطلاعیه در خصوص نسخه جدید استحقاق‌سنجی درمان

به اطلاع مشتریان محترم می‌رساند، «نسخه جدید استحقاق‌سنجی درمان» موضوع دستورالعمل شماره 110/2382/د مورخ 98/10/08 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادۀ تحویل است. با مشتریان محترمی که دارای قرارداد پشتیبانی سامانه HIS بر اساس دستورالعمل سراسری وزارت بهداشت اند برای تأمین این سرویس تماس خواهیم گرفت.

متن دستورالعمل را می‌توانید اینجا در بخش اسناد ببینید.

نامه رییس سازمان نصر کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص خدمات پشتیبانی
نامه رییس سازمان نصر کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در خصوص خدمات پشتیبانی
98/09/09

مهندس محمدباقر اثنی‌عشری، رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، طی نامه‌ای به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی و دانشکده‌های پزشکی سراسر کشور، ایشان را در جریان آخرین وضعیت و چالش موجود در خصوص تأمین خدمات پشتیبانی HISهای بیمارستانی قرار داد. متن نامه را می‌توانید در بخش نامه‌های وبسایت در اینجا مشاهده کنید.

اطلاعیه در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی سال 98
اطلاعیه در خصوص عقد قراردادهای پشتیبانی سال 98
98/05/16

به اطلاع کاربران محترم سامانه HIS شرکت ره آورد رايانه مي رساند :

نظر به اينکه معاونت محترم توسعه وزارت بهداشت ، طی دستورالعمل شماره 448/201/د مورخ 12/05/98 و رياست محترم مرکز مديريت آمار و فناوری اطلاعات وزارت، طی دستورالعمل شماره 1059/110/د مورخ 23/04/98، سطح سرويس‌ها و نحوۀ عقد قرارداد پشتيباني سامانه‌های HIS  را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده‌اند ، خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به عقد قرارداد پشتيبانی سامانۀ HIS بيمارستان اقدام فرمائيد.

به اين منظور لازم است که با مراجعه به صفحۀ اينترنتی pocssupport.behdasht.gov.ir و درج اطلاعات بيمارستان و شرکت سرويس‌دهندۀ HIS ، سند مربوط به سرويس‌ها و مبلغ قرارداد را استخراج و به پيوست متن قرارداد تنظيمی، براي امضا به شرکت ره آورد رايانه ارسال فرمائيد.

خواهشمند است ترتيبی اتخاذ فرمائيد که قرارداد پشتيبانی سامانه HIS بيمارستان تا تاريخ 01/06/98 تعيين تکليف شده باشد.

ضمناً:  دستورالعمل‌های فوق الذکر و پيوست‌های مربوط در بخش اسناد وجود دارد. (اینجا، اینجا ، اینجا و اینجا)

شرکت ره آورد رايانه

16/مرداد/ 98

 

سلامت الکترونیک و برنامه ششم توسعه
سلامت الکترونیک و برنامه ششم توسعه

ناصر شاکر حسینی رییس کمیسیون سلامت الکترونیکی سازمان نصر تهران که سال‌های متمادی در این عرصه فعالیت دارد، به بررسی این موضوع مهم و فراگیر در قانون برنامه ششم توسعه پرداخته است.

برای مشاهده و مطالعه متن کامل مقاله، به صفحه مربوط در وبسایت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران مراجعه کنید.

 

 

اطلاعیه!
اطلاعیه!

عطف به درخواست های مکرر مديران محترم بيمارستان های کشور، مبنی بر تبادل ديتا بين HIS و ساير سامانه ها، به اطلاع می رساند که :

به‌ استناد دستورالعمل مشترک معاونت درمان و مديريت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شماره ۱۰۱۰/۴۰۰د مورخ ۹۷/۵/۶( و پيوست شماره ۹۷۰۳۲۷ مورخ ۹۷/۰۳/۲۷ ) هرگونه تبادل ديتا بين سامانۀ HIS و ديگر سامانه‌ها در سطح کشور، الزاماً بايد در چارچوب «دستورالعمل اجرايي نحوه ثبت و تعاملات الکترونيکي مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت کشور» انجام گيرد. بنابراين، درخواست «وب‌سرويس» تعامل با سامانه‌های خارج از بيمارستان (از جمله سامانۀ تأیيد نسخ بيمۀ سلامت) از سوی مشتريان محترم، مستلزم مجوزِ مرکز مديريت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

متن دستورالعمل اجرایی نحوۀ ثبت و تعاملات الکترونیکی مراکز ارائه‌دهندۀ خدمات سلامت کشور، نامه ابلاغ آن و نامه شرکت ره‌آورد رایانه در این خصوص به مشتریان محترم را می‌توانید در اینجا، اینجا و اینجا مشاهده کنید.

 

 

گواهینامه جدید «سپاس» شرکت ره‌آورد رایانه
گواهینامه جدید «سپاس» شرکت ره‌آورد رایانه

به اطلاع مشتريان و کاربران محترم محصولات نرم‌افزاري شرکت ره‌آورد رايانه مي‌رساند که اين شرکت موفق به کسب گواهينامۀ «سپاس» با سرويس‌های اعلام‌شده تا تاریخ ۹۷/۰۷/۰۱ شده است. با توجه به اهميت اين گواهينامه در برنامه‌های «اعتباربخشي» بيمارستان‌ها، تصوير اين گواهينامه در وبسايت قرار داده شده است.

ضمناً: نظر به اينکه دور جديد ارزيابی HISها هنوز انجام نشده است، «گواهینامۀ عملکردی HIS اين شرکت، به شماره ۲۷۴/۱۱۰ با تاريخ اعتبار ۹۶/۰۴/۱۲ ، هنوز معتبر است. تصوير اين گواهينامه نيز در وبسايت قرار دارد.

جهت مشاهده سایر گواهینامه‌های شرکت ره‌آورد رایانه می‌توانید به بخش «تصاویر» مراجعه کنید.

 

 

دستورالعمل اجرایی نحوه ثبت و تعاملات
دستورالعمل اجرایی نحوه ثبت و تعاملات

نظر به اهمیت رعایت مقررات و قوانین جاری در مورد تبادل دیتا بین سامانه‌های نرم‌افزاری مورد بهره‌برداری در مراکز پزشکی-سلامت، بویژه سامانه‌های HIS، دستورالعمل شماره ۹۷۰۳۲۷ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورخ ۹۷/۳/۲۷ در بخش اسناد - نامه‌ها قرار گرفته است.

 

 

 

اعمال تعرفه‌های سال ٩٧ در سامانه‌های HIS
اعمال تعرفه‌های سال ٩٧ در سامانه‌های HIS

قابل توجه مدیران محترم آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

عطف به تصويب‌نامۀ شماره ١٣٨٦٢/ت ٥٥٣٠٣ ه- مورخ ٩٧/٢/١١ هیئت محترم وزیران جمهوری اسلامی ايران به اطلاع می‌رساند كه:
١- شركت ره‌آورد رايانه در حال توليد «برنامه»ی مورد نیاز برای مكانیزه كردن «اعمال تعرفه سال ٩٧» در سامانه‌های HIS است.
٢- خواهشمند است، مديران «درآمد» بيمارستان‌ها از سوی مسئولان ذیربط در دانشگاه‌ها (معاونت درمان - معاونت توسعه) برای اجرای اين «تصويب‌نامه»، توجيه شوند.
٣- نصب و تحويل اين برنامه به بيمارستان‌ها با «لايسنس موقت» سه‌ماهه انجام خواهد گرفت. پس از تسويه‌حساب بدهی‌های سال ٩٦ (و سنوات قبل) و عقد قرارداد پشتيبانی سال ١٣٩٧ اقدام به نصب «لايسنس دائم» برنامه خواهد شد.

شرکت ره‌آورد رایانه
١٩/اردیبهشت/١٣٩٧

 

 

 

پذيرش متمركز، تجميع خودكار اطلاعات و اسناد و گزارش‌های مديريتی در آزمايشگاه‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی با نرم‌افزار آزمايشگاهی تحت وب
پذيرش متمركز، تجميع خودكار اطلاعات و اسناد و گزارش‌های مديريتی در آزمايشگاه‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی با نرم‌افزار آزمايشگاهی تحت وب

 نرم‌افزار LIS شركت ره‌آورد رايانه، نرم‌افزاری مبتنی بر تكنولوژی «وب» است. يک نسخه از اين نرم‌افزار را بر Server آزمايشگاه مركز بهداشت نصب كنيد و به تمام آزمايشگاه‌های تابعه، امكان كاربری بدهيد!

خلاصۀ سرویس‌ها
پذيرش و اسناد مربوط (فرم پذيرش و صورتحساب، قبض، چاپ ليبل، درج قيمت نسخ بيمه)
اسناد پزشكی (سازمان‌های بيمه‌گر)
جوابدهی آزمايشگاه (بالينی)
جوابدهی آزمايشگاه (پاتولوژی)
جوابدهی آزمايشگاه (بهداشتی)
بررسی‌های كنترل كيفی و آماری
تبادل ديتا با دستگاه‌های آزمايشگاهی به تعداد مورد نظر
تبادل ديتا با وبسايت آزمايشگاه (جوابدهی اينترنتی)
سرويس‌های ويژه (غربالگری، سل و...)

سرویس‌های ارتباطی ویژه:
تبادل ديتا با سامانۀ «سپاس» (پرونده الكترونيک سلامت)
تبادل ديتا با سامانۀ ثبت احوال (احراز هويت)
تبادل ديتا با سامانۀ بيمۀ تأمين اجتماعی برای نسخ پاراكلينيک (و ساير بيمه‌گرها)
تبادل ديتا با سامانۀ «نظام ارجاع»

 

 

 

به سوی مكانيزاسيون اطلاعات و اسناد در کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی در نظام ارجاع
به سوی مكانيزاسيون اطلاعات و اسناد در کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی در نظام ارجاع

پس از اجرای «برنامۀ تحول نظام سلامت»، افزايش سرعت و دقت در ثبت، ضبط، گردش، پردازش و استخراج اطلاعات و اسناد، بيش از پيش مورد توجه مديران محترم مراكز بهداشتی-درمانی كشور قرار گرفته است. بهره‌برداری از یک نرم‌افزار كارآمد با قابليت پشتيبانی قابل اعتماد، می‌تواند فرايندهای ثبت، ضبط، گردش، پردازش و استخراج اطلاعات و اسناد در مراكز خدمات بهداشتی- درمانی را به نحو مطلوبی سامان بخشد و موجب افزايش كارایی در خدمت به سرويس‌گيرندگان شود.
شركت ره‌آورد رايانه با برخورداری از دانش و تجارب حرفه‌ای كافی، آمادگی دارد با تأمين نيازهای نرم‌افزاری مراكز بهداشتی-درمانی تابع دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، طرفِ نرم‌افزاری قابل اعتمادی برای مديران اين مراكز باشد.
پس از ارائه و اجرای موفقيت‌آميز نرم‌افزار RR.HIS.w در ده‌ها بيمارستان دانشگاهی كشور، هم‌اكنون مجموعۀ  نرم‌افزاری RR.CIS.w برای اجرا در کلینیک‌های تخصصی و فوق تخصصی (سطح ۲)  تابع معاونت‌های درمان دانشگاه‌ها آمادۀ ارائه و بهره‌برداری است. اين مجموعۀ نرم‌افزاری با قابليت اجرای Web-Based بر Server نصب می‌شود و تمام واحدهای سرويس‌دهندۀ پيرامونی (درمانگاه، داروخانه، آزمايشگاه، راديولوژی، دندانپزشکی و...) به صورت Clientهای «سيستم»، قابليت كاربری و بهره‌برداری از نرم‌افزارهای مرتبط را می‌يابند. بدين‌ترتيب افزون بر صرفه‌جویی قابل توجه در هزينه‌ها، عمليات «يكپارچه‌سازی اطلاعات» (مالی، بهداشتی و درمانی) به طور خودكار تحقق می‌يابد.

شايان ذكر است كه تمام نرم‌افزارهای شركت ره‌آورد رايانه مبتنی بر فناوری‌های روز، Web-Based و در حد اعلای سهولت كاربری و انعطاف‌پذيری توليد شده‌اند. اين محصولات دارای امكان «تبادل داده» با پايگاه‌های اطلاعاتی نهادهای متولی بهداشت و درمان به شرح زير اند:
سامانۀ پروندۀ الكترونیک سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سپاس)
سامانۀ دفاتر اسناد پزشکی سازمان‌های بيمه‌گر (اينترنتی- ديسكتی)
سامانۀ «داروخانه» معاونت غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (HIX)
سامانه‌های يكپارچۀ بهداشت معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی (سطح یک)